توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بهینه سازی شرایط مختلف (دما، تغییر شدت نور، روش های کشت (غیرمداوم و نیمه مداوم) و نوع منبع کربنی) برای تولید حداکثر فایکوسیانین توسط ریز جلبک اسپیرولینا پلاتنسیس (Arthrospira platensis) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بهینه سازی شرایط مختلف (دما، تغییر شدت نور، روش های کشت (غیرمداوم و نیمه مداوم) و نوع منبع کربنی) برای تولید حداکثر فایکوسیانین توسط ریز جلبک اسپیرولینا پلاتنسیس (Arthrospira platensis)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بهینه سازی شرایط مختلف (دما، تغییر شدت نور، روش های کشت (غیرمداوم و نیمه مداوم) و نوع منبع کربنی) برای تولید حداکثر فایکوسیانین توسط ریز جلبک اسپیرولینا پلاتنسیس (Arthrospira platensis)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بهینه سازی شرایط مختلف (دما، تغییر شدت نور، روش های کشت (غیرمداوم و نیمه مداوم) و نوع منبع کربنی) برای تولید حداکثر فایکوسیانین توسط ریز جلبک اسپیرولینا پلاتنسیس (Arthrospira platensis) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم غذایی و تغذیه

تعداد صفحات :12

مقدمه: امروزه، استفاده از رنگ های طبیعی در مواد غذایی و دارویی اهمیت به سزایی دارد. فایکوسیانین به عنوان یک رنگدانه طبیعی با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی از جلبک اسپیرولینا استخراج می گردد. به دلیل اثرات سمی گزارش شده از رنگ های سنتزی، دلایل مختلفی برای استفاده از رنگ های طبیعی در مصارف دارویی و غذایی وجود دارد.مواد و روش ها: در این تحقیق، تولید فایکوسیانین در شرایط مختلف دما (30oC و 35) ، شدت نور متغیر (2.0 و 3.5 کیلولوکس)، نوع منبع کربنی (گلوکز، اتانول و اسید استیک) و روش کشت (مداوم و غیر مداوم) برای تولید حداکثر فایکوسیانین مورد مطالعه قرار گرفت. آزمایش هایی مطابق با روش فاكتوریل کامل در دو شرایط ثابت و متغیر بر روی نمونه ها انجام گردید.یافته ها: نشان داد در روش غیر مداوم و نیمه مداوم غلظت منبع کربنی 1.0 میلی لیتر بر لیتر و نور 2.0 كیلولوكس با افزایش دما از 30 به 35 درجه سلسیوس تولید فایکوسیانین در گلوکز نسبت به دو منبع کربنی دیگر با سرعت بیشتری کاهش پیدا کرد. با استفاده از غلظت 1.0 میلی لیتر بر لیتر منبع کربنی و نور 3.5 كیلولوكس، هر سه منبع در دمای 30 درجه سلسیوس تفاوت معنی داری بین دو روش غیر مداوم و نیمه مداوم وجود نداشت.نتیجه گیری: در هر دو روش به دلیل نور بالا مقدار تولید فایکوسیانین بالا بود. البته مقدار تولید با استفاده از گلوکز بیشترین مقدار بود و استفاده از اتانول نیز با اختلاف ناچیز میزان تولید خوبی را نشان داد.
كلید واژه: جلبک اسپیرولینا، روش های کشت غیرمداوم، فایکوسیانین، نیمه مداوم

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky