توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه وضعیت ثبت اطلاعات در برگه های اختصاصی جراحی بیماران ترخیص شده در بیمارستان های شهرستان های زابل و تربت جام در سال 1390 دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه وضعیت ثبت اطلاعات در برگه های اختصاصی جراحی بیماران ترخیص شده در بیمارستان های شهرستان های زابل و تربت جام در سال 1390  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه وضعیت ثبت اطلاعات در برگه های اختصاصی جراحی بیماران ترخیص شده در بیمارستان های شهرستان های زابل و تربت جام در سال 1390،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه وضعیت ثبت اطلاعات در برگه های اختصاصی جراحی بیماران ترخیص شده در بیمارستان های شهرستان های زابل و تربت جام در سال 1390 :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طنین سلامت (مجله دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه)

تعداد صفحات :9

زمینه و هدف: ثبت اطلاعات پزشکی در پرونده های بیمارستانی در حقیقت مستندسازی فعالیت تیم پزشکی بیمارستان است. با توجه به جایگاه ویژه پرونده ها در سابقه پزشکی بیماران و اهمیت آن در امر تصمیم گیری، ثبت صحیح اطلاعات در کلیه برگه ها اهمیت قابل توجهی دارد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه وضعیت ثبت اطلاعات در برگه های اختصاصی جراحی بیماران ترخیص شده در بیمارستان های شهرستان های زابل و تربت جام در سال 1390 انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی _ مقطعی با روش نمونه گیری سیستماتیک 740 پرونده پزشکی از بیمارستان های شهرستان های مذکور (هر بیمارستان 370 پرونده) مورد بررسی قرار گرفت. به منظور حفظ گمنامی، واحدهای مورد مطالعه با حروف الف و ب مشخص گردیدند. در پایان داده ها با استفاده از چک لیست جمع آوری، و تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفی به کمک نرم افزار SPSS انجام گرفت.نتایج: یافته ها نشان داد که در بیمارستان های الف و ب به ترتیب 36.4 و 62.9 درصد از موارد اطلاعاتی در برگه های اختصاصی جراحی ثبت نشده است. در بیمارستان الف میزان موارد تکمیل شده در برگه مراقبت قبل از عمل، برگه بیهوشی، برگه گزارش عمل جراحی و برگه مراقبت بعد از عمل جراحی به ترتیب 54، 78، 63 و 73.4 درصد و این میزان برای بیمارستان ب به ترتیب 32، 3، 43، 49 و 0 درصد می باشد.نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که پرونده های بیمارستانی در ثبت اطلاعات دارای نواقص جدی می باشند. این امر علاوه بر از دست دادن اطلاعات بیماران بستری می تواند اثرات سوء در فرایند درمانی بیماران داشته باشد. با توجه به اهمیت این برگه ها باید با اتخاذ تدابیر لازم در جهت رفع نواقص نسبت به اصلاح آن اقدام نمود.
كلید واژه: برگه های اختصاصی جراحی، وضعیت ثبت، اقلام اطلاعاتی

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky