توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فعالیت لایزوزیم سرم خون و موکوس پوست ماهی سفید دریای خزر (Rutilus frisii) در اکوسیستم آب لب شور و آب شیرین دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فعالیت لایزوزیم سرم خون و موکوس پوست ماهی سفید دریای خزر (Rutilus frisii) در اکوسیستم آب لب شور و آب شیرین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فعالیت لایزوزیم سرم خون و موکوس پوست ماهی سفید دریای خزر (Rutilus frisii) در اکوسیستم آب لب شور و آب شیرین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فعالیت لایزوزیم سرم خون و موکوس پوست ماهی سفید دریای خزر (Rutilus frisii) در اکوسیستم آب لب شور و آب شیرین :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه آبزی پروری (علوم زیستی)

تعداد صفحات :12

ماهی سفید اگر چه یکی از ماهیان اقتصادی دریای خزر است، اما مطالعات اندکی روی سیستم ایمنی این ماهی در محیط های طبیعی و در هنگام مهاجرت بین آب لب شور دریا و آب شیرین متمرکز بوده است. در این مطالعه تعداد 23 قطعه ماهی (12 ماده، 11 نر) از دریای خزر (متوسط شوری 7.52±0.3 ppt، PH=8.9±0.2) و 23 ماهی (12 ماده، 11 نر) از رودخانه خشکرود (متوسط شوری 0.11 ppt، ph=8.7) از مهر 1390تا شهریور 1391 صید شدند. تغییرات پاسخ ایمنی غیر اختصاصی بدن ماهی سفید دریای خزر (Rutilus frisii) در دو جنس نر و ماده تحت تاثیر مهاجرت بین محیط شور و شیرین و تاثیر آن بر فعالیت لایزوزیم سرم خون و موکوس پوست ماهی بررسی شد. سنجش لایزوزیم با اثرگذاری بر سوسپانسیون باکتری Micrococcus lysodiekticus، بر اساس کاهش جذب نوری و با دستگاه الایزاریدر اندازه گیری شد. اختلاف معنی داری در فعالیت لایزوزیم سرم خون به عنوان یکی از اجزای ایمنی غیر اختصاصی در دو جنس نر و ماده مشاهده نشد، در حالی که فعالیت لایزوزیم با تغییرات شوری از محیط دریا به رودخانه به طور معنی داری کاهش یافت (p<0.05). بیشترین فعالیت لایزوزیم (U/mL/min) در دریا (39.09±7.03) و کم ترین آن در رودخانه (7.75±1.36) مشاهده شد. از طرف دیگر، فعالیت لایزوزیم در موکوس پوست جنس ماده، از محیط دریا به رودخانه افزایش یافت (p<0.05) و بیشترین مقدار در رودخانه (145.45±7.02) و کم ترین مقدار در دریا (101.55±16.53) مشاهده شد. نمونه برداری از موکوس پوست جنس نر میسر نشد، زیرا در زمان ورود ماهیان نر به رودخانه، توبرکول های تولید مثلی کاملا شکل گرفته بود و موکوس ترشح نشده و یا مقدار آن بسیار اندک بود. این مطالعه ارتباط موثر فعالیت لایزوزیم با تغییرات محیطی مثل شوری آب را کاملا نشان داد. ارتباط معنی داری با اختصاصات داخلی ماهی مانند جنسیت مشاهده نشد. نتایج نشان داد که فعالیت لایزوزیم در موکوس پوست بسیار بیشتر از فعالیت آن در خون ماهی سفید است.
كلید واژه: ماهی سفید، ایمنی غیر اختصاصی، لایزوزیم، سرم خون، موکوس پوست

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 nacu.ir
 
Clicky